+48 15 844 46 16 W DNI ROBOCZE OD 10.00 DO 17.00
Własny salon kosmetyczny - stacjonarny czy mobilny?

Osoby marzące o założeniu własnego salonu kosmetycznego, do wyboru mają jego wersję stacjonarną oraz mobilną. Jakie zalety i wady ma każde z rozwiązań?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Co warto wziąć pod uwagę?

 

Pierwsza kluczowa kwestia to kapitał. Osoby dysponujące ograniczonym budżetem, rozważyć powinny założenie salonu mobilnego. Nie ma tu bowiem konieczności inwestowania w lokal oraz jego kompletne wyposażenie. Nie bez znaczenia jest także konkurencja na lokalnym rynku. Jeżeli funkcjonuje tam sporo salonów stacjonarnych, warto zainwestować w usługi mobilne, które w mniejszych miastach w dalszym ciągu są pewną nowością. Usługi świadczone w domach klientów to świetne rozwiązanie dla osób, które ze względu na inne obowiązki czy sytuację rodzinną na pracę poświęcić mogą tylko kilka godzin dziennie, na przykład popołudniami lub wyłącznie w weekendy.

 

 

Zalety i wady stacjonarnego salonu kosmetycznego

 

Stacjonarny salon kosmetyczny wymaga sporej inwestycji oraz spełnienia szeregu regulacji prawnych. Pewną niedogodnością może być również konieczność odbioru przez Inspektora Sanepidu. Z drugiej strony, taki gabinet pozwala świadczyć znacznie szersze spektrum usług niż w przypadku dojazdu do klienta, a co za tym idzie - stanowi gwarancję wyższych dochodów. Tego typu placówki cieszą się znacznie większą renomą, zwłaszcza jeżeli na ich ścianach wiszą certyfikaty oraz dyplomy potwierdzające umiejętności kosmetyczki. O ile tylko metraż lokalu na to pozwala, możliwe jest stworzenie kilku stanowisk pracy, na przykład do manicure, usług fryzjerskich oraz zabiegów kosmetycznych. Nie ma tutaj także konieczności tak intensywnego reklamowania się, jak ma to miejsce w przypadku salonów mobilnych. W niektórych przypadkach w zupełności wystarczająca jest dogodna lokalizacja oraz widoczny szyld.

 

Plusy i minusy mobilnego salonu kosmetycznego

 

Aby świadczyć usługi mobilne, w domach klientów, na początek zainwestować należy wyłącznie w przenośne stanowisko pracy. Nie ma tutaj konieczności spełniania szeregu regulacji prawnych czy wynajmowania lokalu pod działalność. Co więcej, kosmetyczki mobilne mogą pracować w elastycznych godzinach, co pozwala na połączenie pracy zawodowej oraz opieki nad dziećmi. Z tego typu usług bardzo często korzystają osoby, które ze względu na niestandardowe godziny pracy czy problemy zdrowotne nie są w stanie odwiedzać stacjonarnych salonów kosmetycznych. Co więcej, konkurencja jest tutaj znacznie mniejsza niż w przypadku tradycyjnych gabinetów. Do wad takiego rozwiązania zaliczyć można z kolei konieczność posiadania samochodu oraz każdorazowego uwzględniania czasu oraz kosztów dojazdu do klientek.

 

Powered by Comarch e-Sklep ®